10 August 2010

Demam EPL dtg balik

Permulaan yang kurang memberangsangkan buat Chelsea. Tanpa kelibat muka-muka baru melainkan seorang Jew, memperlihatkan betapa perlunya Chelsea memperkuatkan barisan pemain.

Kemungkinan dengan kehadiran Ramires, sebagai direct replacement kepada Ballack atau Deco, memperkuatkan barisan tengah. Tetapi faktor usia tetap menghantui minda aku samada Drogba, Lampard atau Anelka can last the pace.

Sayugia diingatkan bahawa dengan perlawanan yang banyak, mana-mana skuad pun perlukan pemain yang banyak. Tetapi, Ancelotti, sehingga kini kelihatan hanya berpuas hati dengan pemain yang sedia ada. Kalau dulu peminat Chelsea boleh harapkan Stoch atau Sinclair untuk tampil, namun kedua-duanya telah pun dijual.

Sekali lagi, pelaburan membeli pemain-pemain muda gagal untuk memecah masuk skuad utama Chelsea.

Sekarang yang tinggal adalah :

1.Nemanja Matic
2.Franco di Santo
3.Fabio Borini
4.Gael Kakuta

Mampukah pemain-pemain ini diharapkan dapat memecah masuk skuad utama? Kali terakhir, hanya John Terry saja yang mampu. Ini menunjukkan akademi Chelsea masih di tahap yang lemah.

Apa-apa pun, semoga pemain yang sedia ada berjaya mengekalkan kecemerlangan musim yang lalu. Di sini, kesihatan Essien, Lampard dan Drogba adalah sangat penting untuk pasukan. Kalau nak diharapkan Kalou, memang kalout la jawab nya.

Prediction untuk 1st half of this season

1. Man City
2.Man Utd/Chelsea
3. Arsenal
4.Takda
5.Sukati korang

Good luck to all team!

6 comments:

hilmi zulkifli said...

ini ulasan from chelsea point of view

mAxx said...

mmgla.. salam pembuka dr kem chelsea

Instant Classic said...

leeds?

mAxx said...

ah hilmi. pandai ckp je

Taufik Latef said...

Aku x setuju Man City juara..

Maybe leh masuk kelompok Big 5 after this but not champ..

mAxx said...

1st half of the season la..